Microsoft contra Google

A microsoft parece finalmente ter encontrado um adversário à altura; claro, o google ainda não consegue competir com a microsoft quando o assunto é software, mas dentro da internet, o google domina. E daí a Microsoft lançar esta iniciativa, que, se eu entendi direito, quer competir com o Google Ads; A Slate explica melhor que eu:

The new program is called Live Search cashback, and it’s built upon a clever business model. (No, the C in cashback is not capitalized. That’s how Microsoft is insisting on writing it. Blame e.e. cummings.) Search for a product through LSc to compare prices on any item you can imagine—everything from obscure hiking socks to under-the-radar fiction. On top of a routine price comparison, though, is an extra goodie: cashback savings, usually between 4 percent and 8 percent of the pretax price.

Once you find a price and item to your liking, you click through to the retailer, enter your e-mail address for Microsoft to track your discount earnings, and buy the item from the retailer’s Web site. Microsoft then credits your cashback account, and once you accumulate at least $5 of savings, you can cash out. Microsoft says it has partnered with 700 different merchants, all of whom are eager to capitalize on the estimated 68 percent of online transactions that originate via search engines.

No entanto, o programa tem aqueles catches típicos da Microsoft:

(…)once you start to use cashback, you start to question Microsoft’s ability to follow through, let alone its ability to merge its technology with Yahoo’s should a deal ever be reached. Curiously, the cashback search is not integrated with the rest of Microsoft’s product search engine, which means results are very limited.

Take a search for Harry Potter through cashback; it yields 717 results. Search for the same lightning-scarred wonder through Microsoft’s Product Search, and there are 1,370 results. Cashback’s top return is a video game while Product Search’s is a box set of the Potter books. It’s an explainable discrepancy: Cashback is scanning through only the 700 retailers registered with the program. That’s understandable.

(…)

Here’s the catch: Although both of these Microsoft search engines list DeepDiscount.com among the retailers, they display different prices for the game. If you’re using Product Search, you wouldn’t know that cashback is available for this purchase. But that’s not the worst part: You wouldn’t want to buy it through the cashback search, even with the discount, because Product Search’s DeepDiscount.com price is $20 cheaper than cashback’s. This may be an error on DeepDiscount’s end, but to the user, it doesn’t matter. It’s hard to build site loyalty if visitors think the site is trying to dupe them.

A matéria, no geral, é bem interessante. Como sempre, a microsoft tem dificuldade para se adaptar às minucias da internet, ao tipo de, digamos, improviso que a Google sempre teve. Uma piada interna, que eu acho válida, é que dia desses o MSN vai chegar no nível do ICQ em 2001.

Claro, a vantagem da microsoft é que com a grana deles, a possibilidade de qualquer produto acabar sendo mais usado é grande. Mas não é necessária. A google tá aí para provar isso, passou por cima de diversas empresas com mais capital e se estabeleceu como potência com o tempo. O fato de coisas como o altavista e o próprio yahoo terem sumido do mapa, é um outro bom indício. Quem começou a usar a internet em 95, 96, lembra bem da potência que o Geocities (hoje yahoo-geocities) era. Hoje eles devem ser menores que o WordPress.

Eu quero só ver se a google continuar construindo softwares quietinha, como construiu o Gtalk, o Google Docs, e daqui a pouco lançar um sistema operacional. Vai ser bonito de ver o que acontece.


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Comments
3 Responses to “Microsoft contra Google”
  1. Marcelo disse:

    … mas eles lançaram um sistema operacional… mais ou menos…
    http://code.google.com/android/
    Na real é um exquema todo pra esenvolver aplicações embarcadas pra dispositivos móveis (celulares and the like) tem um kernel do Linux ali no meio.

  2. Ferrari disse:

    Marcelo, para os não iniciados na fina arte de masturbar-se com código-fonte, kernel é onde tu guarda os cães.

  3. Marcelo disse:

    Kernel é o âmago da questã.

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